Haber Detayı
15 Kasım 2017 - Çarşamba 09:09

Depremzedeler için El Ele
Yeşilyurt Belediyesi, Malatya kurum, kuruluş ve STK’lar ile birlikte Irak’ta meydana gelen depremde zarar görenler için Yeni Cami önünde yardım çadırı kurdu.
Yaşam Haberi

Yeşilyurt Belediyesi, Malatya kurum, kuruluş ve STK’lar ile birlikte ortak bir platform kurarak Irak’ta meydana gelen depremde zarar görenler için yardım kampanyası başlattı. Yaşanan deprem ile ilgili hemen çalışma yaptıklarını belirten Yeşilyurt Belediye Başkanı Hacı Uğur Polat, Yeni Cami önünde kurdukları çadır ile yardım kampanyası başlattıklarını duyurdu.

“İLK MÜDAHALE EDEN BİZİM KURULUŞLARIMIZ”

Depremden sonra hemen bir çalışma başlattıklarını vurgulayan Polat, “İki gün önce pazar gecesi Halepçe ve Süleymaniye merkez olmak üzere Kuzey Irak’ta büyük 7.3 şiddetinde bir deprem oldu. Tabii bu deprem aynı zamanda da İran'ın bir kesiminde etkili oldu, hatta İran’daki hasarların Kuzey Irak'taki hasar zararlarından çok daha fazla.  Biz öncelikle bu depremde ölen bütün kardeşlerimize rabbimden rahmet diliyoruz.  Yaralılara da Rabbimden acil şifalar diliyoruz.  Oradaki kardeşlerimize de geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz.  Biz, Anadolu insanı bu topraklardaki insanlar ki Malatya'da bir mini Anadolu’dur.  Dünyanın aslında neresinde bir huzursuzluk yaşansa, neresinde bir sıkıntı olsa bizim hemen oraya ulaştığımızı da görürsünüz.  Hemen orayla ilgili bir araya gelip neler yapabiliriz bunun gayretinde olduğumuzu görürsünüz.  Nitekim bu olaydan sonra da ilk müdahale eden bizim Kızılay’ımız AFAT’ımız ve diğer sivil toplum kuruluşlarının yardım kuruluşları oldu” dedi.

“NELER YAPABİLİRİZ BELİRLEDİK”

Polat, nerede bir problem varsa oraya koştuklarını aktararak sözlerine şöyle devam etti: “Somali'de bir problem olursa bizleri bulursunuz.  Kuzey Irak'ta bir problem olursa bizleri bulursunuz.  Myanmar da bir problem olursa bizleri bulursunuz.  Filipinlerde bir problem olursa oraya gideriz.  Dün öğleden sonra Malatya’mızdaki sivil toplum kuruluşunun temsilcisi kardeşlerimizi, sendikacıları, Battalgazi ve Büyükşehir belediyemizin temsilcisi arkadaşlarımızla bir araya geldik.  Bu toplantıda ‘Malatya El Ele Platformu’ kurma kararını verdik.  Kuzey Irak'la ilgili Irak'taki bu deprem felaketi ile ilgili neler yapabiliriz, bunun adımlarını belirledik.  Buraya çadır açmak, hesap açmak, televizyonlarda, gazetelerde bu konuyla ilgili çalışmalar yapma gibi adımları belirledik.  Bu çalışmaları da ortaya koyuyoruz.  Gerçekten burada Malatya'daki bütün bu sivil toplum konusundaki temsilcisi arkadaşlarıma, kardeşlerime teşekkür ediyorum.  Yaklaşık 70 civarındaki bir sivil toplum kuruluşu bu platformu üyesi durumunda.  Tabii bu platform şu an Irak için bu çalışmaları ortaya koyuyor.  Rabbim göstermesin ama ülkemizde veya bir başka yerde yine böyle bir sorun sıkıntı olursa bu platform daha ivedilikle kararlar alıp inşallah çalışmalar ortaya koyacak.”

“ET İLE TIRNAK GİBİYİZ”

Çadır kurulduktan sonra birçok yardım geldiğini dile getiren Polat, “Platformun sahibi Malatya’mız, bu platformun sahibi burada bütün sivil toplum kuruluşlarındaki kardeşlerimizdir.  Bundan sonraki yardımlarımıza da inşallah aynı şekilde devam edeceğiz.  Ben Malatyalı hemşerilerime de gerçekten candan teşekkür ediyorum.  Çünkü bu sabah bu çadırı kurduk.  Şuan itibariyle nakdi yardım anlamında burada makbuzla yardım eden birçok Malatyalı hemşerilerimiz oldu.  Yine hesap numarasındaki hesaplara yardımlar devam ediyor.  Aynı yardım yapan kardeşlerimiz var.  Bu, şunu gösteriyor bize; etle tırnak gibi olduğunuzu gösteriyor.  Evet, bu coğrafyadaki hepimiz aslında et ile tırnak gibiyiz” şeklinde konuştu.

Kaynak: () - Haber Merkezi Editör: Hikmet Gök
Etiketler: Depremzedeler, için, El, Ele,
Diğer Fotoğraflar
Diğer fotoğrafları büyük görüntülemek için üzerini tıklayın.